کلمات کلیدی طولانی Long Tail Keywords
زمانی که در حال بررسی کلمات کلیدی برای شغل خود هستید٬ به احتمال زیاد کلمات یک یا دوبخشی را انتخاب خواهید کرد که باور دارید مخاطبان بیشتر به دنبال آنها هستند. چیزی که نمیدانید این است که با انتخاب این کلمات در حال لطمه زدن به استراتژی سئو خود هستید.
استراتژی سئو باید برنامهای باشد تا از طریق آن به بهترین نتایج ممکن در بهترین شکل ممکن برسید٬ اما آیا کلماتی که تصور میکنید کاربران آن را بیشتر جستجو میکنند بهترین کلمات هستند؟ نمیتوان به طور قطعی جواب مثبت یا منفی ارائه کرد اما بررسیها نشان داده است که انتخاب کلمات کلیدی کوتاه ( Short Tail Keyword ) تنها باعث ضربهزدن به استراتژی بهینهسازی سایت خواهد شد.
ما در عصر تکنولوژی زندگی میکنیم دستیارهای صوتی مانند سیری یا کورتانا در حال تبدیل به ابزار اصلی کاربران برای رسیدن به هدف هستند٬ حتی گوگل هم این موضوع را درک کرده و سعی در تبدیل موتورجستجو خود به دستیار صوتی را دارد. زمانی که کاربران از دستیارهای صوتی سوالی را میپرسند از کلمهی کلیدی استفاده نمیکنند بلکه با آنها همانطور که با باقی مردم صحبت میکنند٬ صحبت میکنند. به بیان دیگر دستیارهای صوتی از اولین ابزارهایی هستند که کاملا براساس Long Tail Keywords کار میکنند.
به جای انتخاب کلمات کلیدی کوتاه باید برای کلمات کلیدی طولانی ( Long Tail Keywords ) برنامه ریزی داشته باشید.
اول از همه بدانید که اگر شما هم کلمات کلیدی کوتاه را انتخاب کنید پیرو راه اکثریت هستید٬ یعنی همه در حال برنامهریزی و فعالیت برای این کلمات هستند و اگر همه به سمت موضوع خاصی میروند بدانید که امکان استفاده از پتانسیل حداکثری آن برای شما وجود نخواهد داشت.به طور مثال اگر کلمهی بازاریابی” را جستجو کنید با ۷۲۷/۰۰۰ نتیجه روبهرو خواهید شد٬ این عدد عملا حضور شما به عنوان یک سایت تازهکار یا کمتر فعال در این حوزه را در صفحات اول غیرممکن میکند. حال اگر کلمهی بازاریابی درونگرا” را انتخاب کنید با ۹۱/۰۰۰ نتیجه برخورد میکنید که به مراتب کمتر از کلمهی قبلی است اما هنوز هم تعداد بالایی از سایت در این کلمه حضور دارند. اگر مقداری کلمه را طولانیتر کنیم مثلا آموزش بازاریابی درونگرا” را انتخاب کنیم به ۸۱/۰۰۰ نتیجه خواهیم رسید که مسلما امکان دیدهشدن سایت را افزایش خواهد داد.
انتخاب کلمهی بازاریابی” بسیار وسوسه برانگیز است اما اگر شرکت تازهکاری هستید و یا هنوز پتانسیل رقابت با بهترینهای این عرصه را ندارید انتخاب این کلمه به شکست منجر خواهد شد.
فکر نکنید که میگوییم استراتژی بهینهسازی خود را فراموش کنید و با طولانی کردن کلمات عملا از این خانه به آن خانه حرکت کنید و با مشتریان بالقوه حرف بزنید٬ نه٬ هدف ما این است که استراتژی بهینهسازی خود را به سطحی برسانید تا از عواملی که شما را از بقیه متفاوت میکند استفاده کنید. در نتیجه به مخاطبینی خواهید رسید که احتمال تبدیل آنها به مشتری یک شرکت کوچک بیشتر است.
درباره این سایت